TURISTA ÉS HOTEL INFORMÁCIÓK MAGYARORSZÁG, BUDAPEST - OHB |
Nyereményjáték! |
Ferihegy 1 repülőtér | |||||||||||
Budapesti szállodák Budapesti városkalauz: Budapest tömegközlekedése Budapest Metróvonalai Budapest időjárása Központi Vásárcsarnok Szent István Bazilika Gellért Gyógyfürdő és Uszoda Gellért-hegy Budapesti fürdők Operaház Szépművészeti Múzeum Műcsarnok Múzeumok és galériák Hősök tere Fővárosi Állat- és Növénykert Budapesti Vidámpark Városligeti Műjégpálya Margitsziget Citadella Sziget Fesztivál Ráday utca Puskás Ferenc Stadion Egyetemi Botanikus Kert (Füvészkert) Budapest Kártya Budapesti cukrászdák Budapest városszerkezete Ferihegy 1 repülőtér Ferihegy 2 repülőtér Légitársaságok Ferihegyen Parkolás Budapesten Nyilvános WC-k Távolságok Budapesttől Szilveszter Budapesten Budapest légszennyezettsége Zsebtolvajok Budapesten Hajléktalanok Budapesten Pénzváltás Budapesten Hajóközlekedés Budapesten West End City Center Piaci szokások A Duna Budapesten Magyarországi turizmus
|
Repülőtéri transzfer Budapest A Ferihegyi Nemzetközi Repülőtér Budapest egyetlen repülőtere, Magyarország öt nemzetközi repülőterének egyike. Nevét Mayerffy Ferencről, a környék egykori bérlőjéről kapta a XIX. század közepén. 16 km-re, délkeletre fekszik a fővárostól. A repülőtéren található három terminálról (1, 2A, 2B) jelentős számú nemzetközi járat indul, főleg Európa nagyvárosaiba, de Ázsiába, Észak-Amerikába és a Közel-Kelet országaiba is. Terminál történet: 1939 szeptemberében, miután a város légiforgalma kinőtte a budaörsi repülőtér nyújtotta lehetőségeket, pályázatot írtak ki a ferihegyi repülőtér építésére. A beérkezett pályamunkák közül ifjabb Dávid Károly lett a nyertes, aki tervében egy olyan vasbeton szerkezetű téglaépület alaprajzát álmodta meg, melynek felülnézeti képe egy repülőgép volt. A gép törzse az indulási-érkezési csarnok, vízszintes vezérsíkja a város felőli homlokzat, szárnyai pedig a felszálló mező felé néző emeletes épületrészek. Az épülettömb kifutópályára néző frontjára Dávid kilátóteraszt és terméskő borítású oszlopokon álló két irányítótornyot is tervezett, ezek mintázták a képzeletbeli repülőgép motorjait. Ezzel, Ferihegy 1-es terminálja a maga idejében Európa egyik legmodernebb repülőterének számított. A II. világháború rombolása után a repülőteret 1950. május 7-én nyitották meg, noha egyes részei csak később lettek készen. Eredetileg a Maszovlet (Magyar Szovjet Légiforgalmi Rt.) számára építették, ami a Malév jogelődje volt. Ferihegyről az első nyugatra induló menetrendszerinti járat a Malév bécsi járata volt, míg az első nyugati légitársaság, amely járatot indított Budapestre, a KLM holland légitársaság volt. Ferihegy 1 a nyolcvanas évekre már nem bírta a terhelést, ezért miután felavatták a Ferihegy 2B-t is, Ferihegy 1-en már csak teher- és kisgépes forgalom, valamint kormányzati különgépek fogadása folyt. Ferihegy nagy része ekkoriban főleg irodaházként funkcionált, a XXI. század első éveiben ugyanis csökkent a forgalom. A 2000-ben műemlékké nyilvánított épülethez tartozó repülőtéren, 2003-ban az ún. fapados légitársaságok színre lépésével a forgalom ismét jelentősen növekedni kezdett, és újra megnyitották a Ferihegy 1-et, ami így is egyszerre csak egy járatot volt képes kezelni. 2004 októberében kezdődött több hónapos műemléki felújítás, a Budapest Airport Kft. megbízásából készült. A munkálatok során igyekeztek megőrizni az épület eleganciáját, főképp azzal, hogy sok üveget használtak, mely amellett, hogy légiessé teszi a modern részeket, kiemeli a márvány és mészkő burkolatokat. A korabeli hangulatot a fő váróterem falaira elhelyezett barnás képek, bútorok idézik, valamint az a kávézó, melyet a korabeli fényképek alapján hajszálpontosan rekonstruáltak. A műemlék jelleg és az épület adottságai azonban, számos szolgáltatást nem tesznek lehetővé, nincs külön tranzit az átszálló utasok számára, csomagok továbbítása nem megoldható, hely hiányában nem tudtak kialakítani külön business és VIP várót sem. Éppen ezért elsőként csak diszkont légitársaságok jelentkeztek a terminál használatára. A Budapest Airport Rt. a következő légitársaságokkal kötött szerződést: easyJet, Germanwings, Malmö Aviation, Norwegian Air, SkyEurope, Sterling, Wizzair. Mindent összevetve egy klasszikus és barátságos repülőteret kaptunk, ahol szépen kivitelezett terekben mozoghatunk és némileg bepillantást nyerhetünk abba a világba, ami a repülés élményét a negyvenes években jellemezte. Tömegközlekedés: Ha utolsó forintjukat is téliszalámira költötték, akkor ajánlom a 3-as metró, Kőbánya-Kispest végállomásáról induló 93-as buszjáratot, mely a legolcsóbb, ugyanakkor kevésbé kényelmes lehetőségek egyike. A másik, szintén innen induló, de Ferihegy 1-et csak érintőlegesen megközelítő busz a 200-as, mely egy sűrűbben közlekedő, nagyobb terű Volvo busz, légkondicionálóval felszerelve. Ha pedig a repülőtérről szeretnének a városba eljutni, akkor ugyancsak ezzel a két busszal érhetik el céljukat, melyek megállója az 1-es terminál kijáratától balra található és visszavisz a már előbb említett Kőbánya-Kispest végállomásig, ahonnan a "kék" metró 25 perc alatt éri el a város központját, a Deák Ferenc teret. | ||||||||||
E-mail: Fax: 06 1 900 9079 Minden jog fenntartva. |